Paradigm

« | »

Vem behöver reklamen?

paradigm | 27 Mars, 2006 15:20

Coca-cola är som bekant det första företag som stasat mer på reklam för sin produkt än på själva produkten. Jag undrar hur stor del av priset på olika varor som reklamen står för idag. Det borde stå på prislappen så att man vet vad man betalar för.

Alternativt skulle man kunna förbjuda reklam. Rimligen borde det leda till gigantiska prissänkningar. Det skulle dessutom leda till att små företag kunde konkurrera lättare med stora. De enda riktiga förlorarna skulle vara reklambranschen. Men det är svårt, åtminstone för mig, att gråta över att någon som gör karriär på att manipulera människor blir av med jobbet. De kanske kan omskolas - det blir ju en del pengar över.


kommentarer

Lägg till en kommentar
 authimage 

Fatal error: Call to a member function isEnabled() on a non-object in /home/userB/b0163600/public_html/bloggsite.se/tmp/190/%%168^%%1685944611^commentform.template.php on line 18